Згідно Закону України „Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю” соціальний супровід - це вид соціальної роботи, спрямованої на забезпечення оптимальних умов життєдіяльності сім’ї, дітей та молоді, шляхом надання необхідних соціальних послуг, допомоги та здійснення відповідних заходів Соціальний супровід сімей та осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах, здійснюється відповідно наказу Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 25.04.08 № 1795 "Про затвердження Порядку здійснення соціального супроводу центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді сімей та осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах” (зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 29.05.08 № 471/15162). Центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді при здійсненні соціального супроводу керуються: наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту та Міністерства освіти і науки України від 28.09.07 № 3455/853 "Про затвердження порядку взаємодії центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та управлінь (відділів) освіти щодо підготовки до самостійного життя дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з числа учнів старших та випускних класів інтернатних закладів і шкіл соціальної реабілітації”; наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту та Міністерства охорони здоров’я України від 24.07.07 № 2643/420 "Про затвердження порядку взаємодії центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді із закладами охорони здоров’я щодо профілактики раннього соціального сирітства”; наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту та Державного департаменту України з питань виконання покарань від 28.10.05 № 2559/177 "Про затвердження порядку взаємодії центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді і установ виконання покарань у проведенні соціальної роботи з неповнолітніми та молоддю, які відбувають покарання в цих установах і звільняються з них”; наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Державного департаменту України з питань виконання покарань та Міністерства праці та соціальної політики України від 23.11.07 № 740/1030/4154/321/614а, наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 21.12.2007 № 4991”Про затвердження Порядку формування, ведення та використання Загального банку даних сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах” тощо. Об’єктами соціального супроводу є:
Обов’язковою умовою взяття сім’ї чи особи під соціальний супровід спеціалістами Центру є добровільна згода сім’ї чи особи на соціальний супровід, шляхом укладання договору про здійснення соціального супроводу між повнолітнім представником сім’ї чи особою та Центром (у окремих випадках договір про здійснення соціального супроводу дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування може бути укладений безпосередньо з дитиною, яка досягла 14-річного віку). У договорі визначено обов’язкову участь членів сім’ї чи особи у виконанні плану соціального супроводу. На підставі договору надаються соціальні послу ги, регулюються взаємні відносини та визначається відповідальність сторін.Перед підписанням договору соціальний працівник, відповідальний за здійснення соціального супроводу повинен переконатись, що особа чи члени сім’ї усвідомлюють призначення та функції документу, права та обов’язки сторін, розуміють значення термінів. У разі необхідності соціальний працівник повинен роз’яснити положення договору. Надання соціальних послуг у ході соціального супроводу здійснюється на регулярній основі:
Соціальний супровід передбачає комплекс соціальних послуг, спрямованих на допомогу у розв’язанні проблем сім’ї чи особи, що спричинили складні життєві обставини, які вона не може подолати самостійно, визначення головної проблеми, що провокує неблагополуччя, вирішення якої дозволить сім’ї чи особі в подальшому забезпечити належне функціонування. До змісту соціального супроводу можуть входити наступні складові:
У випадку перебування особи чи членів сім’ї у небезпеці, жорстокого поводження з дитиною, залишення без піклування батьків, неналежного догляду (занедбаності, недоїдання тощо), вчинення насильства щодо особи (у тому числі в сім’ї), або у разі, коли існує явна його загроза, обов’язковим є вжиття екстренних заходів, спрямованих на негайну підтримку, організацію вирішення невідкладних завдань, вилучення особи зі стресогенного оточення. Екстренні заходи починаються у термін, який не перевищує 24 годин з моменту повідомлення чи виявлення та реєстрації повідомлення про вчинення насильства або реальної його загрози. Соціальний працівник повинен здійснити невідкладні дії для забезпечення безпеки особи, якими, в разі необхідності, можуть бути: сприяння у негайному вилученні дитини з родини, наданні тимчасового притулку особі/членам сім’ї тощо. У випадку перенаправлення особи чи членів сім’ї до закладу соціального обслуговування, здійснюється соціальний супровід сім’ї чи особи за місцем проживання. У випадку, коли для вирішення обставин, які спричинили сімейне неблагополуччя, сім’я чи особа не прикладає зусиль або систематично порушує умови договору, соціальний супровід повинен бути припинений. Після припинення соціального супроводу через порушення умов договору сім’ї, де проживають неповнолітні діти, на розгляд дорадчого органу/координаційної ради виноситься питання щодо виконання батьками їх батьківських обов’язків та направляється інформація до служби у справах дітей для подальшої роботи з сім’єю. Справа соціального супроводу сім’ї чи особи є конфіденційним документом. Спеціалісти, залучені до здійснення соціального супроводу, повинні мати відповідну фахову підготовку/спеціалізацію, знання та навички, необхідні для роботи з сім’ями чи особами, які опинилися у складних життєвих обставинах, регулярно вдосконалювати свою компетенцію шляхом підвищення кваліфікації, навчання на курсах, семінарах, тренінгах, тощо.
| |
Категорія: Соціальний супровід сімей та осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах | Додав: Admin (27.08.2013) | |
Переглядів: 6817 |