10:48 Земельна реформа є однією з ключових у програмі економічних перетворень Президента та Уряду України (частина 1) | |
Трансформації у сфері земельних відносин розпочалися разом з незалежністю України і тривають уже понад 20 років, але, на жаль, досі багато проблем так і залишилось невирішеними.
Президент України поставив перед Урядом завдання нарешті завершити земельну реформу і вирішити багато наболілих питань у цій важливій сфері, пріоритетними серед яких є: - створення земельного кадастру; - розмежування земель державної та комунальної власності; - інвентаризація земель; - встановлення меж населених пунктів; - введення комфортного обслуговування громадян з реєстрації і видачі державних актів. Завершальним етапом земельної реформи стане зняття мораторію і введення ринку земель сільськогосподарського призначення. Протягом останнього року реалізація земельної реформи активізувалася. У липні минулого року вперше в історії України прийнято Закон «Про Державний земельний кадастр», який вступає в силу з 1 січня 2013 року. Досі в Україні не було єдиної бази даних про землю, кадастр вівся на папері, врізнобій, що за умов непрозорості породжувало масу зловживань. Віднині кадастр - це єдина геоінформаційна база даних про абсолютно усі ділянки країни. Всі відомості тепер зберігаються в єдиному місці, в електронному вигляді і в єдиному форматі. Це революційний крок на шляху до цивілізованого суспільства. У рамках цього закону зараз розробляється надсучасне програмне забезпечення для кадастрово-реєстраційної системи. Україна одна з останніх країн в цивілізованому світі, яка впроваджує автоматизовану систему кадастру. Тому Держземагентство має шанс на основі передового світового досвіду та новітніх хай-тек розробок створити одну з найсучасніших систем. Відповідно до завдань, визначених Національним планом дій на 2011-2012 та Планом дій з проведення земельної реформи і створення прозорого ринку земель сільськогосподарського призначення реалізовано низку заходів в рамках земельної реформи. Зокрема, в нормативно-правовому забезпеченні вперше за два десятиліття проведення земельної реформи було прийнято ряд законів, які покликані врегулювати ключові питання реформи, а саме: - Закон «Про державний земельний кадастр». - Прийнято довгоочікувані зміни до Земельного кодексу щодо розблокування аукціонів земель державної та комунальної власності. - Закон щодо спрощення процедури встановлення меж адміністративно-територіальних одиниць. - Закон про розмежування земель державної та комунальної власності (потребує подальшого доопрацювання). - Розроблено та прийнято в першому читанні Законопроект 9001 «Про ринок земель». Економічна вигода та практичний зиск для громадян від активізації нормотворчої діяльності очевидні. Майже за 10 років розмежовано менше одного відсотка земель. Це пов'язано з тим, що нині діюча процедура є складною і, крім того, надзвичайно вартісною. Вона потребує понад 2,5 млрд бюджетних коштів. Нова процедура розмежує землі одномоментно з прийняттям закону і заощадить мільярди гривень. Пропонується визнати комунальними всі землі в межах населеного пункту, крім приватної землі, і ділянок, на яких знаходяться державні об'єкти. І навпаки. Крім того, для сільських населених пунктів, стосовно визначення меж, знижується рівень прийняття рішення з обласної до районної ради. А у тих випадках, коли межі сіл не змінюються відповідно до проведених ще на початку 90-х років проектів формування територій, можна буде закріпити межі без розробки генерального плану, заощадивши сільраді кількасот тисяч гривень. | |
|